Asumisen trendit ja kehitys

Vaikuta asumiseesi – vastaa asiakastyytyväisyystutkimukseen!

Lumo- ja VVO-kotien asukkaiden ääni kuuluu aiempaa paremmin uudistetun asiakastyytyväisyystutkimuksen myötä. Sen avoimeen palautteeseen kannattaa kirjoittaa kaikki, mikä asumisessa askarruttaa. Vastaamalla voit myös voittaa puolen kuun vuokran!

235x174

Asukkaiden mahdollisuudet vaikuttaa omaan asumiseensa ja viihtymiseensä paranevat nyt huomattavasti, kun Kojamo uudisti asiakastyytyväisyystutkimuksensa. Uudistetun tutkimuksen tarkoituksena on kuunnella aiempaa tarkemmin asukkaita ja löytää asiakaskokemusten perusteella tärkeimmät kehityskohteet.

Asiakastyytyväisyystutkimus koostuu eri osioista, joilla kartoitetaan, miltä asuminen on tuntunut.

– Näin saamme selville, miten kodeissamme viihdytään ja millaisia asioita meidän pitäisi jatkossa tehdä nykyistä paremmin. Tämä on meille tärkeää tietoa, joten jokaisella vastauksella on oikeasti väliä, kertoo yksikönjohtaja Nina Silvonen Kojamosta.

Kerro, mikä asumisessa askarruttaa! Kolme onnekasta voittaa puolen kuun vuokran.

Mukaan voi halutessaan liittää avointa palautetta.

– Avoin palaute on erittäin arvokasta. Numeroarvioinnin rinnalla se antaa meille yksityiskohtaista tietoa asumiseen liittyvien odotusten täyttymisestä ja kehityskohteista. Palautteeseen kannattaa kirjoittaa kaikki, mikä mieltä askarruttaa, Silvonen kehottaa.

Asiakastyytyväisyystutkimus lähetetään sähköpostitse kaikille sähköpostiosoitteensa antaneille. Kyselyyn vastataan sähköisesti.

Muutamalle onnekkaalle vastaaminen tuottaa myös konkreettista iloa.

– Kaikkien vastanneiden kesken arvotaan kolmelle asukkaalle puolen kuukauden vuokra palkkioksi vastaamisesta, Silvonen huomauttaa.

Asiakastyytyväisyystutkimus antaa täsmätietoa talokohtaisesti

Asumistyytyväisyyttä tutkitaan Kojamossa säännöllisesti. Tänä vuonna asiakastyytyväisyystutkimusta päätettiin kehittää niin, että jokaisen talon asukkaiden vastaukset kerätään yhteen, jolloin saadaan täsmätietoa juuri tämän talon asumistilanteesta.

– Esiin nousseita kehityskohteita voidaan tästä syystä kohdentaa aiempaa paremmin, Silvonen tähdentää.

Asiakastyytyväisyystutkimus lähetetään jokaiseen kotiin kerran vuodessa. Tutkimus tehdään neljässä erässä, jotta palautteiden käsittelyä ja asiakastyytyväisyyden parantamiseen tähtääviä toimia voidaan jakaa tasaisesti ympäri vuoden.

– Ensimmäiset uuden mallin mukaiset kyselyt lähetetään helmikuun puolessa välissä, seuraavat toukokuussa ja elokuussa sekä viimeinen marraskuussa. Tarkkaile postiasi! Silvonen kehottaa.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen yhteydessä voi myös kertoa, jos esimerkiksi muuttunut työ- tai elämäntilanne on muuttanut myös asumistarpeita.

– Jos asukas harkitsee kodin vaihtamista, hän voi jättää meille yhteydenottopyynnön. Olemme mahdollisimman pian yhteydessä ja voimme yhdessä etsiä nykyistä kotia paremmin sopivia vaihtoehtoja monipuolisesta tarjonnastamme, Silvonen vinkkaa

Uutta kotia voi etsiskellä myös itse Lumo-verkkokaupan kautta. Jos et ole vielä tiedä, miten uuden kodin voi vuokrata vartissa, käy tutustumassa!

29.1.2018 (Muokattu 17.6.2021)

Teksti Paula Ristimäki

Kuvat Lumo

Testaa oma hiilijalanjälkesi!

Oletko kestävän arjen sankari vai vastuullinen kanssamatkustaja? Kokeile
uutta hiilijalanjälkitestiämme ja nappaa vinkit kestävään asumiseen.

Tee testi