Lumo-kotien digiloikkaaja
Katri Harra-Salonen aloitti vuoden alussa työnsä Lumo-kotien digijohtajana. Uuden pestin vetovoimatekijät olivat heti selvät.
"Hienointa tässä työssä on, että voi yhdistää kaksi tärkeää asiaa, ihmiset ja teknologian. Ja vielä niin, että uudella ajattelulla saadaan aikaiseksi jotain aiempaa parempaa, lisäarvoa ja parannuksia asukkaiden elämään. Lyhyesti sanottuna: miten tekniikan keinoilla pystyy tekemään arjesta parempaa."
Lumo-kotien asukkaita digitaalisista palveluista lähimpänä ovat varmasti Lumo-verkkokauppa ja My Lumo -palvelu.
– Lumo-verkkokauppa on edelläkävijä, jollaista muilla toimijoilla ei vielä ole. Tavoitteena on parantaa jatkuvasti asiakaskokemusta sekä verkkokaupassa että My Lumo -palvelussa, mutta tämä on vain jäävuoren huippu, Harra-Salonen kuvailee.
Hän muistuttaa, että kulisseissa tehdään paljon sellaista asiakkaan kokemukseen vaikuttavaa työtä, joka ei aina näy suoraan asukkaille. Myös näissä töissä on digitalisaatio oivana apuna.
– Meille on tärkeää panostaa myös työntekijäkokemukseen. Kun teemme Lumo-kotien työntekijöiden ja kumppaneidemme työstä helpompaa ja mukavampaa, myös palvelun laatu paranee. Mietimme muun muassa, minkälaista tekniikka voisi hyödyntää esimerkiksi isännöinnissä tulevaisuudessa, tai minkälaisia työvälineitä tarvitsevat ne liikkuvaa työtä tekevät työntekijämme, jotka esittelevät asuntoja asukkaille. Tässä on lukuisia mahdollisuuksia, kun käymme kaikkia toimintoja läpi.
Uusiin Lumo-taloihin tuodaan myös uutta tekniikkaa niin koko kiinteistön hallintaan kuin koteihinkin.
– Älykoti on monella tavalla tätä päivää, ja itseasiassa älykännykät ovat jo tuoneet oman kodin hallintaan monia uusia asioita, joita aiemmin ei osattu kuvitellakaan, Harra-Salonen muistuttaa.
Harra-Salonen on visionääri, joka näkee tekniikan visioiden mahdollistajana. Koko asukkaan asumispolku on hänen mukaansa mahdollista digitalisoida ja näin tehdä siitä aiempaa parempi ja palvelevampi. Oleellista on, että se tehdään saumattomasti oman henkilökunnan kanssa ja asiakkaita kuunnellen siten, että asiakkaat saavat haluamansa palvelun haluamassaan muodossa. Samaa päämäärää kohti mennään myös datan hyvällä analysoinnilla.
– Meille syntyy automaattisesti runsaasti dataa läpi organisaation. Kun hyödynnämme ja analysoimme sen tarkoin, pystymme kehittämään toimintaamme ja palveluitamme edelleen paremmiksi. Tämäkin on asiakkaan kuuntelua.
Kevään aikana Harra-Salonen tiimeineen on rakentanut digitaalista tiekarttaa kolmelle seuraavalle vuodelle. Nyt sitä on lähdetty toteuttamaan. Digijohtajalla on sen tiimoilta kaksi tärkeää viestiä asukkaille.
– Kaikki rohkeasti kokeilemaan erilaisia digipalvelujamme, jos ne vielä eivät ole tuttuja. Tekniikka on mahdollisuus eikä sitä tarvitse pelätä. Ja se toinen asia on, että antakaa palautetta ja kertokaa ideoistanne, niitä me todella haluamme kuulla ja arvostamme jokaista.
Tutustu tarkemmin Lumo-kotien digitaalisiin palveluihin
Lue lisääKuka
Digijohtaja Katri Harra-Salonen
Koti
Espoossa 60-luvun rivitalossa, keskellä remonttia
Perhe
13- ja 18-vuotiaat lapset
Harrastukset
Koripallon kannustusjoukot sekä kaikenlaisen kirjallisuuden lukeminen. Uutena harrastuksena golf.
Myös nämä voisivat kiinnostaa sinua
- Sisusta ja tuunaa
Tee vuokrakodista persoonallinen yhdistelemällä uutta ja vanhaa
- Kurkistus kotiin
Kissan karkuretki muutti naapureiden elämän – seinän takaa löytyi uusia ystäviä
- Asumisen trendit ja kehitys
10 vuotta lumoavaa vuokra-asumista
- Ohjeita asumiseen
Sähkösopimus vuokra-asuntoon – opas oikean sähkösopimuksen valintaan