Asumisen trendit ja kehitys

Lumo-kotien digiloikkaaja

Katri Harra-Salonen aloitti vuoden alussa työnsä Lumo-kotien digijohtajana. Uuden pestin vetovoimatekijät olivat heti selvät.

235x174

"Hienointa tässä työssä on, että voi yhdistää kaksi tärkeää asiaa, ihmiset ja teknologian. Ja vielä niin, että uudella ajattelulla saadaan aikaiseksi jotain aiempaa parempaa, lisäarvoa ja parannuksia asukkaiden elämään. Lyhyesti sanottuna: miten tekniikan keinoilla pystyy tekemään arjesta parempaa."

Lumo-kotien asukkaita digitaalisista palveluista lähimpänä ovat varmasti Lumo-verkkokauppa ja My Lumo -palvelu.

– Lumo-verkkokauppa on edelläkävijä, jollaista muilla toimijoilla ei vielä ole. Tavoitteena on parantaa jatkuvasti asiakaskokemusta sekä verkkokaupassa että My Lumo -palvelussa, mutta tämä on vain jäävuoren huippu, Harra-Salonen kuvailee.

Hän muistuttaa, että kulisseissa tehdään paljon sellaista asiakkaan kokemukseen vaikuttavaa työtä, joka ei aina näy suoraan asukkaille. Myös näissä töissä on digitalisaatio oivana apuna.

– Meille on tärkeää panostaa myös työntekijäkokemukseen. Kun teemme Lumo-kotien työntekijöiden ja kumppaneidemme työstä helpompaa ja mukavampaa, myös palvelun laatu paranee. Mietimme muun muassa, minkälaista tekniikka voisi hyödyntää esimerkiksi isännöinnissä tulevaisuudessa, tai minkälaisia työvälineitä tarvitsevat ne liikkuvaa työtä tekevät työntekijämme, jotka esittelevät asuntoja asukkaille. Tässä on lukuisia mahdollisuuksia, kun käymme kaikkia toimintoja läpi.

Uusiin Lumo-taloihin tuodaan myös uutta tekniikkaa niin koko kiinteistön hallintaan kuin koteihinkin.

– Älykoti on monella tavalla tätä päivää, ja itseasiassa älykännykät ovat jo tuoneet oman kodin hallintaan monia uusia asioita, joita aiemmin ei osattu kuvitellakaan, Harra-Salonen muistuttaa.

Harra-Salonen on visionääri, joka näkee tekniikan visioiden mahdollistajana. Koko asukkaan asumispolku on hänen mukaansa mahdollista digitalisoida ja näin tehdä siitä aiempaa parempi ja palvelevampi. Oleellista on, että se tehdään saumattomasti oman henkilökunnan kanssa ja asiakkaita kuunnellen siten, että asiakkaat saavat haluamansa palvelun haluamassaan muodossa. Samaa päämäärää kohti mennään myös datan hyvällä analysoinnilla.

– Meille syntyy automaattisesti runsaasti dataa läpi organisaation. Kun hyödynnämme ja analysoimme sen tarkoin, pystymme kehittämään toimintaamme ja palveluitamme edelleen paremmiksi. Tämäkin on asiakkaan kuuntelua.

Kevään aikana Harra-Salonen tiimeineen on rakentanut digitaalista tiekarttaa kolmelle seuraavalle vuodelle. Nyt sitä on lähdetty toteuttamaan. Digijohtajalla on sen tiimoilta kaksi tärkeää viestiä asukkaille.

– Kaikki rohkeasti kokeilemaan erilaisia digipalvelujamme, jos ne vielä eivät ole tuttuja. Tekniikka on mahdollisuus eikä sitä tarvitse pelätä. Ja se toinen asia on, että antakaa palautetta ja kertokaa ideoistanne, niitä me todella haluamme kuulla ja arvostamme jokaista.

Tutustu tarkemmin Lumo-kotien digitaalisiin palveluihin

Lue lisää
235x174235x174

Kuka

Digijohtaja Katri Harra-Salonen

Koti

Espoossa 60-luvun rivitalossa, keskellä remonttia

Perhe

13- ja 18-vuotiaat lapset

Harrastukset

Koripallon kannustusjoukot sekä kaikenlaisen kirjallisuuden lukeminen. Uutena harrastuksena golf.

Vuokraa Lumo-koti ja osallistut lahjakortin arvontaan!

Vuokratessasi Lumo-kodin 31.7.2021 mennessä osallistut samalla arvontaan, jossa voit voittaa 1000 euron arvoisen lahjakortin Giganttiin.

Lue lisää