Lumo-digipalveluiden kehitystä tehdään asukas edellä
Me Lumo-kodeilla olemme aina pyrkineet olemaan edelläkävijöitä digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Lumo-verkkokauppa ja My Lumo -palvelu tekevät vuokraamisesta ja asumisesta helppoa, ja palveluita kehitetään jatkuvasti. Mitä uutta Lumo-digipalveluihin on tehty tänä vuonna?
Lumo-kotien asiakaskokemuksessa digitaaliset palvelut ovat hyvin tärkeässä asemassa. Lumo-asiakkuus alkaa usein asunnon etsimisestä verkkokaupassa ja jatkuu asukkaana My Lumo -palvelussa. Jotta asiakaskokemus kokonaisuutena on onnistunut, digitaalisten palveluiden tulee palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin.
Kehitystyötä yhdessä asukkaiden kanssa
Lumo-kotien digitaalisia palveluita kehittää iso joukko ammattilaisia. Näitä palveluita kehitetään aina asiakaslähtöisesti, ovathan palvelut asiakasta varten. Tavoitteena on tehdä asioimisesta mahdollisimman helppoa ja miellyttävää. Kehitystyö vaatii laajaa ymmärrystä ihmisistä, asiakkaista ja asiakaskokemuksesta eri kohtaamispisteissä.
Lumo-kotien asiakaskokemusta tutkitaan monesta näkökulmasta ja monella tavalla. Suurin osa asukkaista on tyytyväisiä vuokranantajan digitaalisiin palveluihin, mutta kehitettävää löytyy aina, ja yhdessä asukkaiden kanssa palveluista saadaan entistäkin parempia.
Käytämme erilaisia kyselyitä ja mittareita kerätäksemme palautetta ja ymmärtääksemme asiakastarpeita mahdollisimman hyvin. Toteutamme myös käytettävyystestauksia ja asukashaastatteluita. Tietenkin myös Lumo-kotien omat asumisen ammattilaiset ja kehitysasiantuntijat ovat tiiviisti mukana ideoimassa. Yhdessä löydämme kehityskohteita ja keksimme uusia palvelukonsepteja tai tapoja parantaa jo olemassa olevia palveluita.
Lumo-verkkokaupassa asiakas on ohjaksissa
Kun Lumo-verkkokauppa lanseerattiin vuonna 2015, markkinoilla ei ollut toista palvelua, joka mahdollistaisi asunnon vuokraamisen suoraan verkosta alusta loppuun, vaikka verkkokauppa olikin muilla aloilla jo valloittanut maailmaa tehokkaasti.
Alusta lähtien Lumo-verkkokauppaa tehtiin asiakas edellä: Lumo-verkkokaupassa asiakkaalla on täysi kontrolli kodin vuokrausprosessissa. Asiakas tekee vuokrauksen kokonaan itse, ja valitsee omatoimisesti juuri omannäköisen kodin verkkokaupan valikoimasta. Ilman aikaa vieviä asuntohakemuksia, välikäsiä, vuokravakuutta tai perinteisemmästä asunnon etsinnästä tuttua kilpailuasetelmaa.
Asunnon vuokraaminen omilla ehdoilla houkuttelee yhä enemmän, ja verkkovuokrausmahdollisuus kerääkin paljon kiitosta Lumo-asiakkailta. Jo kymmeniä tuhansia vuokrasopimuksia on tehty verkossa. Vuosien varrella verkkokauppa on kehittynyt paljon, eikä kehitykselle näy loppua. Verkkokaupan kehityksessä keskitytään erityisesti siihen, miten suuren asuntokannan joukosta löytyisi tulevaisuudessa entistäkin helpommin omiin tarpeisiin sopiva koti.
Uutta Lumo-verkkokaupassa
Asunnon varaus varausmaksulla. Jos vuokrauspäätös vaatii vielä harkintaa, verkkokaupasta voi nyt varata asunnon maksamalla 350 € varausmaksun. Tutustumiskäynnin jälkeen sitten asiakas joko solmii vuokrasopimuksen tai peruuttaa varauksensa, jolloin Lumo palauttaa varausmaksun.
Uusia hakuehtoja ja filttereitä. Verkkokaupan asuntohaun filtteröintiä on kehitetty entistä tarkemmaksi. Hakukriteereiksi on tuotu esimerkiksi erilaisia pehmeitä arvoja, joiden avulla esimerkiksi lapsiperheet tai urbaanit asujat voivat etsiä itselleen sopivia koteja.
Karttahaku. Verkkokauppaan on tuotu karttahakuominaisuus, josta näkee kätevästi, missä verkkokaupan kodit sijaitsevat ja minkälaisia palveluita lähistöltä löytyy.
Hiilijalanjälkitesti. Vastuullisuus tärkeä teema sekä meille että Lumo-kotien asukkaille. Hiilijalanjälkitestin avulla asukkaat voivat testata, minkälainen oman asumisen hiilijalanjälki on, ja minkälaisia kestävän elämäntavan tekoja ja palveluita olisi vielä käyttöönotettavissa.
Kaikki asumisen asiat hoituvat My Lumo -palvelussa
My Lumo -palvelu on Lumo-asukkaan sähköinen palvelukanava, jossa asukas voi hoitaa päivittäiseen asumiseen liittyviä asioita. Palvelu lanseerattiin vuonna 2018 palvelemaan Lumo-asukkaita aika- ja paikkariippumattomasti kaikissa asumiseen liittyvissä asioissa.
Palvelusta asukkaat voivat esimerkiksi lukea taloon ja asumiseen liittyviä tiedotteita, tehdä vikailmoituksia ja seurata niiden etenemistä, maksaa vuokria, varata autopaikkoja, ottaa yhteyttä isännöitsijään tai huoltoon, tarkastella sopimus- ja huoneistotietoja sekä tilata asumiseen liittyviä lisäpalveluita.
Jo yli 80 % Lumo-kotien asukkaista käyttää arkea sujuvoittavaa My Lumo -palvelua. Tavoitteena on, että palvelun käyttäjät kokevat sen olevan luonnollinen jatkumo omaan asumiseen. My Lumo -palvelun ominaisuuksia ja sisältöä kehitetään jatkuvasti niin, että se palvelee asukasta tulevaisuudessa entistäkin paremmin.
Uutta My Lumo -palvelussa
Ota yhteyttä -osio. My Lumo -palveluun on tuotu uudenlainen kätevä tapa ottaa yhteyttä meihin ja kumppaneihin erilaisissa asumiseen liittyvissä asioissa. Valitsemalla oikean aihepiirin My Lumo -palvelusta viesti menee perille juuri oikeaan osoitteeseen, esimerkiksi talon isännöitsijälle.
Tiedotteiden ilmoitusasetukset. Asukkaalla on nyt valta valita, minkälaisia tiedotteita hän haluaa vastaanottaa, kiinnostuksensa mukaan. Lisäksi asukas voi valita, mistä tiedotteista hän haluaa saada ilmoitukset ja mitä kanavaa pitkin: sähköpostitse tai tekstiviestillä.
Nollaa lämmityksen hiilijalanjälki -palvelu. Pyrimme jatkuvasti löytämään tapoja, joilla asukkaat voivat helposti vaikuttaa oman asumisen vastuullisuuteen. My Lumo -palveluun on lisätty mahdollisuus nollata asumisen lämmityksen hiilijalanjälki.
Myös nämä voisivat kiinnostaa sinua
- Kurkistus kotiin
Ulkoilua ja uusia, yhteisiä muistoja – Liuksialan perheen lempikulmat Lahden Anttilanmäessä
- Kurkistus kotiin
Vilma Peltonen esittelee lempipaikkansa kotikulmilla Kalasatamassa: "Kaikkea ei tarvitse saada juuri omien neliöiden sisään."
- Asumisen trendit ja kehitys
10 vuotta lumoavaa vuokra-asumista
- Ohjeita asumiseen
Asumisen turvallisuuden kysytyimmät – vakuutusasiantuntijat vastaavat