Lumo kehittää elämää helpottavia asumisen palveluita yhteistyössä asukkaiden kanssa
Lumolaisten käytössä on erilaisia arkea sujuvoittavia asumisen palveluita. Lumo-palveluportfolio täydentyy jatkuvasti – asukkaiden tarpeita ja toiveita kuunnellen.
Omannäköisen kodin vuokraus onnistuu näppärästi Lumo-verkkokaupan kautta. Kun vuokrasopimus on tehty, uusi asukas saa käyttöönsä kätevän My Lumo -palveluun ja tätä kautta arkea helpottavat Lumo-palvelut.
Muuttovaiheessa asukkaan apuna on erilaiset muuttopalvelut, kuten avainkuriiri, muutto- ja muuttosiivouspalvelu. My Lumo -palvelun kautta muuttaja saa vuokrattua myös yhteiskäyttöpakettiauton Lumo-asukkaan hintaan, varattua autopaikan ja tilattua tarvitsemansa kotivakuutuksen edullisesti.
Muutettuaan lumolainen voi hyödyntää Lumo-kotien ilmaisia sisustusmaaleja ja tilata asennusapua tai vaikkapa kotisiivouspalvelun, tehdäkseen kodistaan ja arjestaan omannäköisen, ja nauttiakseen enemmän elämästä.
Yksikönjohtaja Lauri Peltonen Lumo-kotien asiakaskokemus ja konseptijohtaminen -tiimistä kertoo, että ideana on, että jokainen voi tehdä asumisestaan helposti juuri itsensä näköistä. Asukas säästyy aikaa vieviltä googlailuilta, vertailuilta ja laskelmilta.
– Olemme valinneet My Lumo -palveluun kumppaneita, jotka tarjoavat luotettavia palveluita kilpailukykyiseen hintaan.
Asukkaita kuunnellen
Peltonen ja hänen tiimiinsä kuuluvat konseptipäällikkö Riikka Ilmakunnas ja palvelumuotoilija Laura Aho kertovat, että Lumo-asumista ja -palveluja kehitetään yhdessä asukkaiden kanssa.
– Lumo järjestää säännöllisesti yhteiskehittämistyöpajoja, joissa asukkailta kootaan kehitysehdotuksia. Lisäksi haastattelemme asukkaita silloin, kun suunnittelemme yksittäisiä palveluja, Ilmakunnas mainitsee.
Kehittämisideoita tarjoavat myös asiakastyytyväisyyskyselyt:
– Kyselyissä selvisi taannoin, että astianpesukoneet ovat hyvin tärkeitä asumisviihtyvyyden kannalta. Sen jälkeen ryhdyimme tarjoamaan niitä myös sellaisiin asuntoihin, joihin ne eivät kuulu vakiona – palveluna pientä kuukausimaksua vastaan, Aho kertoo.
Kalasataman uusi Lumo One -pilvenpiirtäjä tarjoaa uuden mielenkiintoisen ympäristön uusien ratkaisujen etsimiseen ja asumisen palveluiden testaamiseen.
– Pyrimme kokeilemaan ja kehittämään uusia asioita ketterästi. Toimivat ratkaisut jäävät elämään ja niitä tarjotaan asukkaille laajemmin, Ilmakunnas toteaa.
Aho vinkkaa, että jos asukkaalle tulee mieleen, mitä juuri heidän talossaan kannattaisi kehittää, hänen kannattaa ottaa yhteyttä talon omaan Lumo-tiimiin.
– Lumo-tiimi voi yhdessä ideoida, mikä ilahduttaisi talon asukkaita ja viedä asiaa ketterästi eteenpäin, tarvittaessa isännöitsijän kautta edistettäväksi, Aho kertoo.
Kehitystyö jatkuu
Lumo-kotien tavoitteena on luoda parempaa kaupunkiasumista asumisen palveluiden avulla. Palvelut tekevät arjesta helpomman, turvallisemman, kestävämmän, sosiaalisemman ja kaikin puolin monipuolisemman.
– Jokaisella asukkaalla on oma käsityksensä siitä, mitä kaikkea tämä pitää sisällään, joten haluamme tarjota kaikille mahdollisimman paljon valinnanvaraa. Ja kun maailma muuttuu, palveluportfoliomme päivittyy mukana, Peltonen summaa.
Hän lisää, että tällä hetkellä asukkailta tulee paljon yhteydenottoja sähköautojen lataustolppiin liittyen.
– Asukkaat voivat tilata meiltä sähköauton lataustolpan omalle autopaikalleen nykyisen sähkölämmitystolpan tilalle. Tarjoamme latausmahdollisuuden kaikille halukkaille aina kun se on teknisesti toteutettavissa.
Lumo-talojen latausasemaverkostoa kehitetään samassa tahdissa kuin ajoneuvokanta sähköistyy.
Lumo-palvelut
Lumo-asukkaana saat käyttöösi monipuolisen valikoiman palveluita ja asukasetuja.
Tutustu palveluihinMyös nämä voisivat kiinnostaa sinua
- Omilla kulmilla
Marinoidut oliivit ja voitaikinakukat – kokkaa piknik-eväät ruokakirjailija Tara Junkerin resepteillä
- Asukastapahtumat
Kesän ikimuistoiset yksityiskeikat valloittivat Lumo-asukkaat omalla sisäpihalla
- Lumo-palvelut
Digimummo Valtonen on ajan hermolla
- Ohjeita asumiseen
Asumisen turvallisuuden kysytyimmät – vakuutusasiantuntijat vastaavat