Lumo-asukkaiden toiveista totta
My Lumo -palvelu on Lumo-kotien asukkaiden mielestä ylivoimaisesti tärkein asiakasviestinnän kanava. Tämä selvisi syksyllä asukkaille tehdystä asiakasviestintäkyselystä, johon tuli yli 800 vastausta – kiitokset jokaiselle osallistuneelle!
Kyselyssä nousi esiin myös toiveita ja muutamia kysymyksiä, joiden perusteella My Lumo -palvelua nyt kehitetään. Osa esille tulleista toiveista on jo toteutettu. Alla 3 toivotuinta ja 3 kysytyintä tärppiä.
3 x toivottua
- My Lumo -palvelu suomen lisäksi myös englanniksi. Tätä palvelua ollaan toteuttamassa täyttä häkää. Englanninkielinen versio on jo testausvaiheessa, ja tavoitteena on tarjota se asukkaiden käyttöön jo vuodenvaihteessa.
- Asukastiedotteiden lukeminen ilman kirjautumista. Lumo-asukkaille tarkoitettujen tärkeiden tiedotteiden lukeminen helpottuu. Jokainen My Lumo -palveluun kerran kirjautunut voi määritellä palvelussa, mitä kautta hän haluaa tiedon julkaistuista tiedotteista: sähköpostilla vai tekstiviestillä. Jatkossa viestiä klikkaamalla pääsee suoraan tiedotteeseen – helposti ilman palveluun kirjautumista. Uudistus on tulossa alkuvuodesta 2020.
- Vikailmoitusten seuranta entistä ajantasaisemmaksi. Kun Lumo-kodin asukas tekee vikailmoituksen My Lumo -palvelussa, asiakas pystyy seuraamaan ilmoituksen etenemistä aiempaa helpommin ja ajantasaisemmin. Ensi keväänä asukas pääsee myös ketterästi antamaan palautetta työsuorituksesta, jolloin mahdolliset korjausliikkeetkin päästään tekemään tehokkaammin.
3 x usein kysyttyä My Lumo -palvelusta
- Pitääkö My Lumo -palveluun kirjautua joka kerta pankkitunnuksilla? Ei. My Lumo -palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla vain ensimmäisen kerran. Sen jälkeen käyttäjä voi tehdä oman käyttäjätunnuksen tai liittää My Lumo -palvelun Facebook-, Google- tai Microsoft-tiliin. Tämän voi tehdä myös myöhemmin: My Lumo -palvelun oikeassa ylänurkassa omia nimikirjaimia klikatessa löytyy sitä varten kohta Omat tiedot.
- Kuka päättää, mitä tiedotteita ja muuta viestintää minulle tulee? Sinä itse. My Lumo -palvelun ylänurkassa olevia omia nimikirjaimia klikkaamalla löytyy Viestit ja ilmoitukset -valikko. Sen Asukasviestintä-kohdan avulla voit valita itsellesi parhaiten sopivat tiedotuskanavat. Omat tiedot löytyvät myös palvelun etusivulta, Asiointi-osiosta omana tiilenään.
- Onko My Lumo -palvelu saatavilla applikaationa? My Lumo -palvelu ei ole appi, mutta saat siitä helposti appin kaltaisen pikakuvakkeen puhelimeesi.
Näin saat My Lumo -palvelusta pikakuvakkeen puhelimeesi
Android
1. Mene puhelimen selaimella osoitteeseen lumo.fi/mylumo. Ruudun ylälaidassa on kolme pistettä allekkain. Klikkaa pisteitä.
2. Näkyviin tulee valikko, josta valitset kohdan ”Lisää aloitusnäyttöön”.
3. Näkyviin tulee valikko, josta klikkaat "Lisää". My Lumo -palvelun pikakuvake ilmestyy puhelimesi aloitusnäytölle. Tästä pääset suoraan palveluun ilman, että tarvitsee avata verkkoselainta.
iPhone
1. Mene puhelimen selaimella osoitteeseen lumo.fi/mylumo. Napauta verkkosivulla painiketta, jossa neliöstä nousee nuoli ylöspäin.
2. Klikkaa tämän jälkeen Lisää Koti-valikkoon -painiketta.
3. Näkyviin tulee valikko, josta klikkaat "Lisää". My Lumo -palvelun pikakuvake ilmestyy puhelimesi Koti-valikkoon. Tästä pääset suoraan palveluun ilman, että tarvitsee avata verkkoselainta.
Myös nämä voisivat kiinnostaa sinua
- Kurkistus kotiin
Ulkoilua ja uusia, yhteisiä muistoja – Liuksialan perheen lempikulmat Lahden Anttilanmäessä
- Palveluksessasi
Asumisviihtyisyys alkaa siististä pihasta – näin pidämme siitä huolen
- Lumo-palvelut
Digimummo Valtonen on ajan hermolla
- Asumisen trendit ja kehitys
10 vuotta lumoavaa vuokra-asumista