My Lumo -käyttöohjeet

My Lumo on asukkaan verkkopalvelu, jonka kautta voit hoitaa asumiseen ja vuokrasuhteeseen liittyvät asiat helposti ja vaivattomasti myös mobiilisti. My Lumo helpottaa elämääsi ja kulkee mukanasi. Tältä sivulta löydät ohjeet arkea helpottavan palvelun käyttöön.

Kirjautuminen

Kirjaudu palveluun ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnuksillasi. Jatkoa varten kannattaa luoda palveluun oma tunnus tai liittää kirjautuminen jo olemassa olevaan verkkopalveluun.

Tärkeimmät tiedot

Muokkaa yhteystietojasi tarpeen mukaan ja ilmoitusasetuksiasi toiveidesi mukaisesti. My Lumo -palvelusta löydät myös asuntoasi ja kotitaloasi koskevat tärkeimmät tiedot ja ohjeistukset kootusti.

Vuokran maksu

Voit tarkastella vuokratietojasi ja maksuhistoriaasi sekä maksaa tulevan kuukauden vuokran My Lumo -palvelun kautta ketterästi.

Lumo-palvelut

Tutustu Lumo-asumisen palveluihin ja ota Lumo-asukkaan edut käyttöön! My Lumo -palvelun kautta saat vuokrattua myös autopaikan tai varattua saunavuoron halutessasi.

Yhteydenpito

My Lumo -palvelun kautta Lumo-uutiset tavoittavat sinut reaaliajassa. Palvelun kautta voit myös jättää talosi isännöitsijälle yhteydenottopyynnön tai tehdä vikailmoituksen ja seurata sen käsittelyä.

Asiakaspalvelu

Tavoitat palveluneuvojamme parhaiten My Lumo -palvelun kautta. Lumo-chatbot päivystää palvelussa myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Kirjaudu My Lumo -palveluun

3 x Usein kysyttyä My Lumo -palvelusta

  1. Pitääkö My Lumo -palveluun kirjautua joka kerta pankkitunnuksilla? Ei. My Lumo -palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla vain ensimmäisen kerran. Sen jälkeen käyttäjä voi tehdä oman käyttäjätunnuksen tai liittää My Lumo -palvelun Facebook-, Google- tai Microsoft-tiliin. Tämän voi tehdä myös myöhemmin: My Lumo -palvelun oikeassa ylänurkassa omia nimikirjaimia klikatessa löytyy sitä varten kohta Omat tiedot.
  2. Kuka päättää, mitä tiedotteita ja muuta viestintää minulle tulee? Sinä itse. My Lumo -palvelun ylänurkassa olevia omia nimikirjaimia klikkaamalla löytyy Viestit ja ilmoitukset -valikko. Sen Asukasviestintä-kohdan avulla voit valita itsellesi parhaiten sopivat tiedotuskanavat. Omat tiedot löytyvät myös palvelun etusivulta, Asiointi-osiosta omana tiilenään.
  3. Onko My Lumo -palvelu saatavilla applikaationa? My Lumo -palvelu ei ole appi, mutta saat siitä helposti appin kaltaisen pikakuvakkeen puhelimeesi. Ohjeet pikakuvakkeen luomiseen alla.

Android-puhelin

  1. Mene puhelimen selaimella osoitteeseen lumo.fi/mylumo. Ruudun ylälaidassa on kolme pistettä allekkain. Klikkaa pisteitä.
  2. Näkyviin tulee valikko, josta valitset kohdan ”Lisää aloitusnäyttöön”.
  3. Näkyviin tulee valikko, josta klikkaat "Lisää". My Lumo -palvelun pikakuvake ilmestyy puhelimesi aloitusnäytölle. Tästä pääset suoraan palveluun ilman, että tarvitsee avata verkkoselainta.

iPhone

  1. Mene puhelimen selaimella osoitteeseen lumo.fi/mylumo. Napauta verkkosivulla painiketta, jossa neliöstä nousee nuoli ylöspäin.
  2. Klikkaa tämän jälkeen Lisää Koti-valikkoon -painiketta.
  3. Näkyviin tulee valikko, josta klikkaat "Lisää". My Lumo -palvelun pikakuvake ilmestyy puhelimesi Koti-valikkoon. Tästä pääset suoraan palveluun ilman, että tarvitsee avata verkkoselainta.

My Lumo -palvelu tutuksi