Parempaa kaupunkiasumista

Senioripalvelut paremmiksi

Lue koko juttuicon-read-more
Sulje artikkeli

Lumo-brändi selvitti senioripalveluiden tarvetta kesällä 2016. Asukkailta kysyttiin, millaista apua he tarvitsevat elämän arjessa, jotta asuminen kotona onnistuisi mahdollisimman pitkään.

Kysely toteutettiin kahden sosiaali- ja vanhustyön opiskelijan tekemillä kotikäynneillä ja puhelinkeskusteluilla.

Asukkaat pitivät tapaamisia tervetulleena merkkinä vuokranantajan kyvystä kuunnella ja välittää.

Asukkaiden toiveet liittyivät yleisimmin kodin puhtaanapitoon, asioinnin helpottamiseen, yksinäisyyden lievittämiseen ja yhteisöllisyyden kehittämiseen.

Eniten apua kaivattiin siivouksessa, ikkunoiden pesussa ja kaupassa asioinnissa.

Senioriasukkaiden Lumo-palveluiden kehitystä jatketaan edelleen.

Sulje artikkeli

Lähetä juttu itsellesi sähköpostiin, niin se pysyy muistissa ja voit palata siihen paremmalla ajalla.

Osoitettasi käytetään ainoastaan sähköpostiviestin lähettämiseen. Lue lisää tietoa henkilötietojesi käytöstä Kojamo-konsernissa täältä.